Devrimci Çocuklara Yardım

 12 Eylül öncesi, devrimci çocuklara yardım ve yatakcılıkdan, Hatice Nineyi göz altına alıp hakimin karşısına çıkarmışlar...

Hakim Hatca Nine’ye;
“Sen bu gençlere ekmek verirmişsin, eve alıp yemek verirmişsin öyle mi..?!” demiş..
Hatce Nine, “Hakim bey gül yüzlü çocuklardı, kapıma gelirlerse onlara yemek ekmek verirdim.. Sonram ben kapıma gelene, sofra açmadan salmam ki..!” demiş.
“Peki Hatce Ana, sen bu gençler İLLEGAL demedin mi..?!”
Hatçe Nine, “Yok Hakim Bey ben onlara “İllâ galın demedim” demiş...
Hakim, “Yemin eden mi bunların İLLEGAL olduğunu bilmediğine..?!” diye sormuş..
Hatca Nine, “Şah Hüseyinin başı için, ben bunlara İLLA GALIN demedim” demiş...
Hakim, “Böyle yemin mi olur? Başka yemin et..!”demiş...
Hatca Nine, “Gara coğ beni taş kessin ki, dediğim doğrudur..!” demiş...
Hakim, “Olmadı başka yemin et..!” demiş...
Hatce Nine, “Aha Hüseyin Abdalın niyazı olsun ..!”demiş...
Hakim, “O da kim..? Böyle yemin mi olur..!” deyince,
Hatce Nine muhtara dönmüş,
“Ula muhtar bu Hakim yezit mi yoksam, hiç kimseyi tanımıyor..!” demiş...
Işıklar içinde uyu hatça nenem



Hikayelerden haberdar olmak için e-mail adresinizi girin.

Delivered by FeedBurner

http://facebook.com/adnycl.blog          

Yorumlar

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Atatürk'ün az bilinen nadir fotografları

İzmir'in Semt Adları Nereden Geliyor

Bir Bornova Hikayesi

Haftanın Günlerinin Kelime Anlamları

Muhtar Çakmağı Hikayesi