Molla Kasım


Rivayet edilir ki,

Molla Kasım isminde bir softa Yunus'un şiirlerini almış eline, 
bir dere kenarında okumaya başlamış.

İlk bin şiiri okuyunca "bunlar şeriata uygun değil" deyip binini de dereye atmış.

İkinci bin şiiri de okumuş ve yine "bunlar da şeriata uygun değil" deyip bu şiirleri de yakmış.

Üçüncü bin şiire başlayınca,

"derviş Yunus bu sözü eğri büğrü söyleme
seni sıygaya çeker bir molla kasım gelir."

beyitini görmüş ve şoke olmuş. "ben ne yaptım? ben ne ettim ?
" modlarına vasıl olmuş. " derler ki,

İlk bin şiiri sulardaki varlıklar okur imiş. 
yakılan ikinci bin şiiri ise gök ehli terennüm edermiş. 
üçüncü bin şiir de insanlara kalmış. 



Yunus Emre'nin Şiirinin tamamı ;

Ben dervişim diyene, bir ün edesim gelir
Seğirdüben sesine, varıp yetesim gelir

Sırat kıldan incedir, kılıçtan keskincedir
Varıp anın üstüne, evler yapasım gelir

Altında gayya vardır, içi nar ile pürdür
Varuben ol gölgede, biraz yatasım gelir

Oda gölgedir deyu, ta'n eylemen hocalar
Hatırınız hoş olsun, biraz yanasım gelir

Ben günahımca yanam, rahmet suyunda yunam
İki kanat takınam, biraz uçasım gelir

Andan Cennete varam, Cennette huriler görem
Huri gılmanı, bir bir koşasım gelir

Derviş Yunus bu sözü, eğri büğrü söyleme
Seni sigaya çeken bir Molla Kasım gelir


Hikayelerden haberdar olmak için e-mail adresinizi girin.

Delivered by FeedBurner

http://facebook.com/adnycl.blog          

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Atatürk'ün az bilinen nadir fotografları

İzmir'in Semt Adları Nereden Geliyor

Bir Bornova Hikayesi

Haftanın Günlerinin Kelime Anlamları

Muhtar Çakmağı Hikayesi