Remziye Tatlı, Atatürk'le Aynı Karede'ki Genç Kız


Mustafa Kemal Atatürk 1937 yılında geldiği Adana'da, Kız Enstitüsü'nü de ziyaret etti, tarih dersi işlenen bir sınıfta ders dinledi...
İşte o sınıfta çekilen fotoğraflardan birinde yer alan 14 yaşındaki genç kız bugün 94 yaşındaki Remziye Tatlı... Tatlı için o gün, yaşamının tek unutulmazı.
Mustafa Kemal Atatürk Adana 'yı tam 8 kez ziyaret etti.
Bu ziyaretlerden sadece 19 kasım 1937 yılındakinin bir tanığı var...
Adana Kız Enstitüsü'nün ikinci sınıfında okuyan Remziye Tatlı.
"ATATÜRK ADANA'YA GELDİ DEDİLER, DERSİMİZ TARİHTİ.
2 DERS ÜST ÜSTE TARİH DERSİMİZ VARDI, DERSİ İPTAL ETTİK, PENCERELERE ÜŞÜŞTÜK.
ATATÜRK, ATATÜRK CADDESİ'NDEN GEÇECEK DEDİLER, BİZİMDE OKUL ATATÜRK CADDESİNİN ÜZERİNDE, HEPİMİZ PENCERELERE DOLDUK, ATATÜRK'Ü BEKLEDİK.
SAAT ŞÖYLE 9.30, 10'A DOĞRU ATATÜRK GELDİ,GELİYOR DEDİLER VE ATATÜRK PARKINA KADAR GELDİ, ORADAN DA BİR ANONS YAPTI MÜDÜRE HANIM, '' ÇOCUKLAR, ATATÜRK OKULUMUZU ZİYARET EDECEK'' DEDİ VE BİZDE BİR HEYECAN, BİR TELAŞ ARKADAŞLARIMIN ÇOĞU HEYECANDAN AĞLADI"
Kalabalık bir grupla okula giren ve koridordan ilerleyen Atatürk 'ün söylediği ilk cümle hala kulaklarındadır Remziye Tatlı'nın...
"BİZ AYAĞA KALKTIK VE BİZE ŞÖYLE BİR CÜMLE SÖYLEDİ, HİÇ UNUTMUYORUM O CÜMLEYİ, ŞÖYLE ELİNİ İŞARET EDEREK ''OTURUN GELECEĞİN KÜLTÜRLÜ ANNELERİ'' DİYE HİTAP ETTİ.
BU CÜMLEYİ HİÇ UNUTMUYORUM.
SINIFTA 30 KIZ VARDIK, HEPİMİZ AYAĞA KALKINCA ATATÜRK İÇERİ GİRDİ, NUR YÜZLÜ, ORTA BOYLU, GAYET GÜZEL GİYİNMİŞ, PIRIL PIRIL BİR ERKEK YÜRÜDÜ, YÜRÜDÜ GELDİ, YANIMDA DURDU VE BU FOTOĞRAF O ZAMAN ÇEKİLDİ.
10 DAKİKA KADAR SINIFTA KALDI "
Dersleri tarihtir ve o gün derste işlenen konuyu da hiç unutmaz Remziye Tatlı.
"ARKADAŞIMIZ DA TARİH ANLATIYORDU, HATTA O ZAMAN KARLUKLAR, TÜRKEŞLER DİYE BİR KONU VARDI ONU DA UNUTMADIM, ONU ANLATIYORDU.
2 SORU DA ATATÜRK SORDU, O SORULARI DA BİLDİ, ONDAN SONRA ATATÜRK ŞÖYLE BİR SELAM VERDİ, GİTTİ.
O GÜNÜ HİÇ UNUTAMIYORUM. "
Bu fotoğrafın çekildiğinden habersizdir o zamanlar. Bundan yaklaşık 13 yıl önce haberi olur ve yaşamına bambaşka bir anlam katar.
"BİR ARKADAŞIM BALCALI HASTANESİNDE BUNU ASILI GÖRMÜŞ VE GELDİ BANA HABER VERDİ REMZİYE DEDİ SENİN FOTOĞRAFIN BALCALIDA ASILI BENİM HİÇ HABERİM YOKTU. SONRA GİTTİM TAMAM BENİM FOTOĞRAF DEDİM. HABERİM YOKTU ÇEKİLDİĞİNDEN, BERABER ÇEKİLDİĞİMİZDEN.
BUNU GÖRÜNCE ADANA'DA NE KADAR FOTOĞRAFÇI VARSA HÜCUM ETTİ EVİME, HEP FOTOĞRAF ÇEKTİLER, O ZAMANDAN BERİ DE GELİP GELİP GİDERLER. BENİ ÇOK MUTLU EDİYOR, BENİ İNANIR MISINIZ AYAKTA TUTAN BU FOTOĞRAF.
CANIM SIKILDIMI BU FOTOĞRAFA BAKIYORUM, HUZUR DUYUYORUM, KENDİME GELİYORUM.
YANİ BANA CAN VERİYOR BU FOTOĞRAF. HASTALANDIĞIMDAN BERİ EVİMİN İÇİ HEP ATATÜRK'LE DOLU. DIŞARI BALKONUM ATATÜRKLE DOLU HER TARAFIM BAKIN BURADA ATATÜRK HER TARAFTA ATATÜRK VAR. ONU GÖRDÜKÇE CANLANIYORUM. HASTALIĞIMI UNUTUYORUM.
O KADAR SEVGİM VAR ATATÜRK'E KARŞI.
ALLAH'TAN HERHALDE BU DA"



Hikayelerden haberdar olmak için e-mail adresinizi girin.

Delivered by FeedBurner

http://facebook.com/adnycl.blog          

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Atatürk'ün az bilinen nadir fotografları

İzmir'in Semt Adları Nereden Geliyor

Bir Bornova Hikayesi

Haftanın Günlerinin Kelime Anlamları

Muhtar Çakmağı Hikayesi