Kameraya gülümseyen bu genç kamikaze pilotu

 Kiyoshi Ogawa'nın son görevine çıkmadan önce çekilen fotoğrafı


Kameraya gülümseyen bu genç kamikaze pilotu, 11 Mayıs 1945'de 250kg bomba yüklü A6M Zero uçağı ile Amerikan filo uçak gemisi USS Bunker Hill'e çakılacak, saldırıdan dolayı 400 Amerikan denizcisi ölürken 260 da yararlanacak ve uçak gemisi savaşın kalanını tamirhanede geçirmek zorunda kalacaktı. 


Ailesine yazdığı son mektup:


Sevgili anne ve baba, 

Benim de gururlu bir Özel Saldırı Kuvvetleri(Kamikaze) üyesi olarak sorti yapmama karar verildi. Geriye dönüp baktığımda, beni yirmi yıldan fazla bir süredir yetiştirdiğini düşündüğümde, bir minnettarlık duygusuyla doluyorum. Gerçekten inanıyorum ki kimse benden daha mutlu bir hayat yaşamamıştır. Ben de bu nezaketinizi İmparatora ve babama geri ödemeye kararlıyım. Uçsuz bucaksız bulutların arasında, saldırımı sakin bir duyguyla yapacağım. Ölüm ve yaşam düşünceleri bile aklıma gelmeyecek. İnsan bir kez ölür. (Saldırı yapacağım gün) Ebedi bir amaç için yaşamış olmak onurlu olacak. Baba ve anne lütfen benimle gurur duyun. 


Her şeyden önemlisi, anne, lütfen sağlığına dikkat et. Hepinize refah diliyorum. 

Yasukuni tapınağında olacağım için, anne ve baba, ben her zaman sizinle olacağım ve mutluluğunuz için dua edeceğim.


Her zaman gülümsüyor olacağım, sortim sırasında ve sonsuza kadar...


Hikayelerden haberdar olmak için e-mail adresinizi girin.

Delivered by FeedBurner

http://facebook.com/adnycl.blog          

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Atatürk'ün az bilinen nadir fotografları

İzmir'in Semt Adları Nereden Geliyor

Bir Bornova Hikayesi

Haftanın Günlerinin Kelime Anlamları

Muhtar Çakmağı Hikayesi