Atatürk’ün Arabaları

1930’lu yıllarda,


Yeni Türkiye Cumhuriyeti’nin ilk cumhurbaşkanı olan Mustafa Kemal Atatürk de makamı için dönemin önemli markalarını tercih etmiştir. Bugün Anıtkabir’de sergilenen biri Cadillac, diğer ikisi Lincoln marka olan ve döneminin en prestijli otomobillerinden olan üç araç, Cumhuriyet tarihine tanıklık etmenin gurur ile ziyaretçilerini karşılamaktadır.

Atatürk’ün makam aracı olarak kullandığı bir diğer otomobil ise yine Lincoln marka olan 6,8 litrelik 150hp gücündeki lüks segmenteki araçtır. Bugün Anıtkabir’de Barış Kulesi’nde cabriolet Lincoln ile birlikte sergilenen otomobil, zamanında sadece 12 adet üretilmiş bir serinin üyesidir. 12 silindirli, devasa gövdeli, fayton tasarımlı, siyah Lincoln’ün en önemli özelliği ise otomobil tarihindeki ilk zırhlı araçlardan biri olmasıdır.

Otomobil endüstrisinin doğum yeri olan Amerika’nın en önemli lüks otomobil markalarından olan Cadillac ve Lincoln’ün 1900’lerin ilk yarısında başlayan ve otomobil endüstrisine yön veren gelişiminin Türkiye Cumhuriyeti’nin kuruluş dönemi ile kesişen yolu hayranlık uyandırıcıdır.

Bugün Anıtkabir’de sergilenen söz konusu üç otomobil, sanayi devriminin ilk adımlarına, savaş yıllarından endüstriye dayalı bir toplumsal dönüşümün başlangıcına, mesafelerin kısaltılması ile küreselleşmenin doğuşuna, seri üretime geçiş evresinde standart ürün ile üst sınıf ürün ayrımının oluşmasına, bir ülkenin ilk cumhurbaşkanlığı makamının ve bu makamın törenlerine ve iletişim sürecine tanıklık etmenin gururu ile biraz mağrur görünmektedir.




Hikayelerden haberdar olmak için e-mail adresinizi girin.

Delivered by FeedBurner

http://facebook.com/adnycl.blog          

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Atatürk'ün az bilinen nadir fotografları

İzmir'in Semt Adları Nereden Geliyor

Bir Bornova Hikayesi

Haftanın Günlerinin Kelime Anlamları

Muhtar Çakmağı Hikayesi