Ticaret Nasıl Yapılır


 

Kavun satan amca etikete,
1 kavun 3 TL 3 kavun 10 TL yazar
Müşteri beklerken yoldan geçen genç yanındaki kız arkadaşına
"Bak şimdi beni seyret" der

+ Amca bir kavun verir misin? 
- Olur evladım 
+ Amca ne kadar tanesi? 
- 3 TL evladım
Genç 1 kavun alır 3 TL verir.
Peşinden yine bir kavun ister ve 3 TL daha verir.
Peşinden bir kavun daha ister ve 3 TL daha verir.
Sonunda üç kavun almış ve 9 TL vermiştir.

Amcaya bıyık altından gülerek farkındamısınüç kavun aldım 9 TL verdimsen oraya 3 kavun 10 TL yazmışsınSen bu işi bilmiyorsun deyince
Amca bak evladım;
Herkes bana akıl vereceğim diye 1 kavun almak yerine 3 kavun alıyor.
Sonra bana ticaret nasıl yapılır öğret diye yalvarıyorlar.

Yahudi sözü; “Sahip olduğunuz bir inciyi, bu inciyi isteyen birine satmak, ticaret değildir. Ama sahip olmadığınız bir inciyi, bu inciyi istemeyen birine satmak, ticarettir.”

Hayatın sadece kitaplardan öğrenilmeyeceğini yine kitaplardan öğrendim.


Hikayelerden haberdar olmak için e-mail adresinizi girin.

Delivered by FeedBurner

http://facebook.com/adnycl.blog          

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Atatürk'ün az bilinen nadir fotografları

İzmir'in Semt Adları Nereden Geliyor

Bir Bornova Hikayesi

Haftanın Günlerinin Kelime Anlamları

Muhtar Çakmağı Hikayesi