Bugün pazar… 15 Ocak 1902 Nazım Hikmet'in doğum günü

15 Ocak 1902 Nazım Hikmetin bugün doğdu. 

Nâzım Hikmet, bir "kumpasla" 17 Ocak 1938’de "askerî isyana teşvik" suçlamasıyla açılan "Donanma Davası" kapsamında tutuklandı. Yaza girerken de Ankara’dan İstanbul'a sevk oldu. Önce Prens Adaları, ardından Silivri açıklarında demirleyen "Erkin" zırhlısında görülüyordu dava. Nazım Hikmet’de geminin en karanlık bölgesinde ki sintine depolarından bozma bir hücrede tuuluyordu.… Nâzım 37 yaşında girdi hapse, 50 yaşında çıktı. Hapishane Edebiyatımız'a da birbirinden muhteşem eserler kattı.


Nazım Hikmet’in hapiste olduğu dönemde büyük usta Vedat Günyol, uzun zamandır görmediği arkadaşı, dostu Nazım Hikmet’i ziyarete gider. Nazım Hikmet misafiriyle görüşmek için geminin güvertesinde beklemektedir.


Vedat Günyol, uzaktan Nazım’ı görür. Nazım, elinde bir kâğıt parçasıyla güvertede durmaktadır. 

Bir süre sonra ünlü şair düşünceli yürür, bir süre gökyüzüne bakar ve ardından elindeki kâğıda bir şeyler yazarak güvertede bir yere oturur.


Askerler, Vedat Günyol’u güverteye alırlar. Nazım, Vedat Günyol’un geldiğini fark etmemiştir. Vedat hoca Nazım’ın yanına yaklaşır,


İyi dostlar sarılırlar içtenlikle... 

Hasretlik bir başkadır..

Nâzım, çok yakışan gülümsemesiyle; 


‘'Üstat, bir şiire başladım.’' der. Ve ağır ağır okumaya başlar; 


Bugün pazar…

Bugün, beni ilk defa

Güneşe çıkardılar.

Ve ben, ömrümde ilk defa

Gökyüzünün

Bu kadar benden uzak,

Bu kadar mavi,

Bu kadar geniş olduğuna şaşarak,

Kımıldamadan durdum

Sonra, saygıyla toprağa oturdum,

Dayadım sırtımı duvara.

Bu anda;

Ne düşmek dalgalara,

Bu anda;

Ne kavga, ne hürriyet, ne karım.

Toprak,

Güneş ve

Ben…

Bahtiyarım…



               




Nazım Hikmet ile ilgili diğer Hikayeler;




Hikayelerden haberdar olmak için e-mail adresinizi girin.

Delivered by FeedBurner

    

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Atatürk'ün az bilinen nadir fotografları

İzmir'in Semt Adları Nereden Geliyor

Bir Bornova Hikayesi

Haftanın Günlerinin Kelime Anlamları

Muhtar Çakmağı Hikayesi